Coraz to bardziej modny robi się trend prowadzenia życia zgodnie z prawami przyrody. Jak się wykazuje, ochrona środowiska nie skupia się jedynie na zdrowym odżywianiu, ale na wielu aspektach naszego życia. To co aplikujemy na cerę, nakładamy na siebie czy też trzymamy w ręku, ma znaczenie. W związku z tym coraz większa liczba marketów odzieżowych ma w swoim asortymencie nawet torby ekologiczne. Zazwyczaj są to torby bawełniane, sporządzone z organicznych i naturalnych surowców, a materiały z jakich są stworzone, są nieszkodliwe dla ekosystemu. Ma to zaiste bardzo wiele pozytywów, szczególnie iż egzystujemy w okresie gigantycznego zanieczyszczenia ze wszystkich możliwych stron.
Torby jednokrotnego użytku będą nadzwyczaj drogim wyborem mimo, iż myślimy, że jednorazowa foliówka to pomniejszy wydatek, nabywając ją parę razy na dzień, nazbiera się istotna miarka. Następującym i rzekomo największym negatywem jest fakt, iż syntetyczne torby, inne aniżeli torby ekologiczne, degradują się przez setki a czasem nawet miliardy lat. Ma to gigantyczny wpływ na zanieczyszczenie środowiska, w jakim wszak egzystujemy na co dzień. Po co się więc otaczać syfem, skoro wszyscy chcemy podziwiać dookoła piękno natury. Natomiast taka torba bawełniana może nam posłużyć przez mnóstwo lat, co zdecydowanie odciąży nasz budżet oraz polepszy stan otoczenia. Na domiar tego jednorazówki są w większości wypadków szybko przez nas niszczone po przyjściu do mieszkania, więc jaki sens ma ich nabywanie, gdyż i tak wywalimy przez to nasze pieniędze w bagno.
Jak na przykład da się domyślić, jest to dalszy tajny fortel na spotęgowanie korzyści ze sprzedaży rzeczy niepotrzebnych. Kupujemy reklamówki jednokrotnego użycia, ponieważ nie pamiętamy przeważnie o zabraniu ze sobą na zakupy własnej torby. Na dodatek pani sprzedawczyni nadzwyczaj chętnie sugeruje dorzucenie reklamówki, jakby było to coś ewidentnego i niezbędnego. Jak wiemy z własnego doświadczenia, prawda jest zupełnie inna więc tego typu funkcjonowanie jest po prostu naiwne. Nie dajmy się zwieść takim chytrym sztuczkom sprzedawcy, albowiem dla nich priorytetem jest przede wszystkim ich korzyść oraz zarobek, a nie zdrowie klienta.